ΚΕΠ: Βαδίζουν προς την ψηφιακή εξυπηρέτηση


Στην ηλεκτρονική εποχή περνά η εξυπηρέτηση των πολιτών από το σύνολο των φορέων του Δημοσίου, ενώ αναβαθμίζεται ο ρόλος των ΚΕΠ, τα οποία εφεξής θα παρέχουν περισσότερα
πιστοποιητικά και δικαιολογητικά.

Ταυτόχρονα, προωθείται η διασύνδεση των υπηρεσιών με τα πληροφοριακά συστήματα φορέων του Δημοσίου που εκδίδουν ηλεκτρονικά τα κατά περίπτωση απαιτούμενα πιστοποιητικά, ενώ η αυτεπάγγελτη αναζήτηση δικαιολογητικών αποκτά καθολική εφαρμογή σε όλα τα δικαιολογητικά που απαιτούνται στις συναλλαγές πολίτη με το Δημόσιο.

Κατ’ εφαρμογήν του νόμου για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας, ο αναπληρωτής υπουργός Γ. Κατρούγκαλος εξέδωσε εγκύκλιο με οδηγίες προς τις υπηρεσίες για την εφαρμογή των νέων διαδικασιών για την ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Εφεξής και τα ΝΠΙΔ που ανήκουν ή επιχορηγούνται κατά 50% από το κράτος, καθώς και τα νομικά πρόσωπα και οι επιχειρήσεις των ΟΤΑ, υποχρεούνται να τηρούν τις προθεσμίες που ισχύουν στους λοιπούς φορείς του Δημοσίου για την εξυπηρέτηση των πολιτών και εν γένει όλους τους κανόνες που ισχύουν για τη διοικητική δράση. Ως προς την αυτεπάγγελτη αναζήτηση των δικαιολογητικών, ήδη από τις 11/5 κάθε υπηρεσία είναι υποχρεωμένη να αναζητεί αυτεπαγγέλτως τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για τη διεκπεραίωση αιτημάτων των πολιτών χωρίς να είναι απαραίτητη η εξουσιοδότηση του ενδιαφερομένου. Παράλληλα, όλα τα πιστοποιητικά που εκδίδονται ηλεκτρονικά μέσω του «ΕΡΜΗ» θα εκδίδονται και από τα ΚΕΠ, ενώ θα αναζητούνται ηλεκτρονικά αυτεπαγγέλτως από τις υπηρεσίες. Για τον σκοπό αυτό εντός έξι μηνών θα πρέπει όλες οι υπηρεσίες να συνδεθούν με τα πληροφοριακά συστήματα του Δημοσίου που εκδίδουν τα σχετικά πιστοποιητικά.

πηγή: aftodioikisi.gr

Σχόλια